Klanten over ons

Voorschrijvers kiezen steeds vaker voor een Lexima Reinecker Vision product omdat ze weten dat kwaliteit en service gewaarborgd zijn. Maar ook omdat we graag mensen helpen en dat zo snel mogelijk doen. We beseffen maar al te goed dat onze klanten vaak afhankelijk zijn van onze hulpmiddelen. Of het nu gaat om de thuissituatie, op school of op de werkplek.  

Maak gerust een afspraak voor een bezoek aan onze demonstratieruimte. 

 

We vinden het fijn om reacties van klanten te krijgen. Wilt u ons laten weten wat u vindt, stuur dan gerust een e-mail. We plaatsen op deze pagina enkele leuke reacties. Gewoon om van te genieten.

Eco HdMarc Oortman, een tevreden klant van Lexima-Reinecker Vision!

Zoekende naar een nieuwe beeldschermloep en een monitor voor mijn computer kwam ik op de Ziezo-beurs bij Lexima Reinecker Vision terecht. Tijdens mijn gesprek met de heer Jo Waalkens -een enthousiaste man met kennis van zijn producten- ben ik goed geïnformeerd over de HD-beeldschermloepen van Lexima Reinecker. Mijn enthousiasme werd versterkt na een bezoek aan Lexima Reinecker Vision waar ik uitermate gastvrij ontvangen werd. De persoonlijke aandacht en het goede advies zorgden ervoor dat ik sinds 3 maanden heerlijk werk met mijn nieuwe beeldschermloep. Het is een genot om op mijn werk te kunnen werken met een perfect scherp gesteld beeld. Ik merk gewoon dat ik meer energie over heb wanneer ik thuis kom.

Marc Oortman

En nog een tevreden klant!

In de showroom van  Lexima-Reinecker Vision kreeg ik de Brailliant voor het eerst onder handen. Ik was al twee jaar rustig aan op zoek naar een nieuwe brailleleesregel voor het werk: informatie lezen op websites en brailleleesregels bekijken op de ZieZo-beurs. Maar de stand van Lexima-Reinecker Vision (kortweg LR) was ik dit jaar misgelopen.

De brailleleesregel op mijn werk deed het nog wel, maar sommige momenten maakten me duidelijk dat die regel en de bijbehorende kabels niet het eeuwige leven hadden. Dit jaar kreeg ik een nieuwe PC en in eerste instantie kregen we de brailleleesregel niet aan de gang. Ik beloofde om nu echt serieus op zoek te gaan.

Inmiddels wist ik dat er minstens zes bedrijven zijn in Nederland die brailleleesregels verkopen. Het zou een regel met 80 braillecellen (karakters) worden, net als de brailleregel die ik had. Maar dan nog was er genoeg te kiezen, zoals wel of geen intern geheugen of extra functies (notitieblok, agenda etc.); er zijn verschillen in braillecellen, omvang, navigatie (duimtoetsen, wieltjes, joystick of zelfs sensoren) - en in prijs.

Brailliant

Het is handig als een nieuwe regel op eenzelfde manier werkt als de regel die ik al ken, maar ik denk dat ik aan veel braillecellen en navigatievormen wel kan wennen. Persoonlijk vind ik de uitstraling van mijn hulpmiddelen niet erg van belang. (Ontwikkelaars van hulpmiddelen lijken trouweos wel steeds meer aandacht aan het uiterlijk van hun geesteskindjes te besteden.) Het gaat mij om functionaliteit, kwaliteit, service en prijs, en om de relatie met het bedrijf; het moet echt klikken.

Toen ik mijn computercollega beloofde een nieuwe brailleleesregel te zullen zoeken had ik er één nog niet gezien: de Brailliant.

Ik was heel blij toen ik hoorde van HumanWare Europe, het bedrijf waarvan ik al jaren klant en fan ben, dat de Brailliant ook door een Nederlands bedrijf wordt verkocht. Dat bood perspectief op vergoeding; wel zo aardig voor mijn werkgever die altijd erg met me meedenkt als het gaat om hulpmiddelen ("heb je niet eens iets nieuws nodig?") en voor wie het wel of niet krijgen van een vergoeding nooit bepalend is geweest.

In juli bezocht ik het kantoor van Lexima Reinecker Vision in Leusden waar ik enthousiast werd begroet door Gerard. Leuk dat het bedrijf zo dicht bij mijn woonplaats is; ik kan er zelfs gemakkelijk naartoe.

Ik bekeek de leesregel en Gerard vertelde me alles over de mogelijkheden en onmogelijkheden van de Brailliant binnen de schermleesprogramma's die ik gebruik. Open en eerlijk, daar houd ik van!

Mijn schermleesprogramma, SuperNova Reader (vanaf USB-stick = Dolphin Pen) had een update nodig om met de Brailliant te kunnen werken. Ik had die Dolphin Pen bij me en Gerard ging gelijk aan de slag met de update. Dat was nog vóórdat ik voor de Brailliant en LR gekozen had. Wat een goede service!

Met de relatie met het bedrijf (de klik en de service) zit het dus wel goed. De Brailliant heeft ook iets vertrouwds: dezelfde braillecellen en duimtoetsen als de Apex die ik heb. (Mijn oude brailleleesregel had ook duimtoetsen).

Mijn bijna 16 jaar oude brailleleesregel is inmiddels met pensioen. Sinds ik de Brailliant gebruik, besef ik dat mijn oude brailleleesregel echt niet meer zo soepel werkte.

En eerlijk is eerlijk: ook al vind ik uitstraling niet belangrijk, het is wél leuk als collega's vol bewondering zeggen dat mijn "nieuwe toetsenbord" zo mooi is. (Ik probeer ze nog steeds uit te leggen dat dit "toetsenbord" eigenlijk een braille-monitor is.)

Even een zijweggetje: Gerard liet me ook de EuroScope Apex zien, waar ik al een tijdje erg nieuwsgierig naar was. Zelf heb ik de BrailleNote Apex, de oudere halfbroer van de EuroScope Apex. Al jaren verrijken BrailleNotes mijn leven, overal en elke dag. Ik ben heel blij dat in Nederland nu de EuroScope Apex te koop is. Het voordeel voor mij is dat Gerard bereid is om mijn Apex hardwarematig te onderhouden, ook al heb ik die niet bij LR gekocht.

Een brailleleesregel uitzoeken is echt leuk en leerzaam. Mijn nieuwe missie is om andere brailleleesregelgebruikers te laten weten dat er keuzemogelijkheden zijn, misschien wel meer dan ze dachten.

Ilona Welleman, gemeente Soest